Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin zihinsel yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğunu, bu yetersizlikleri olan bireylerin eğitimindeki gelişmeleri etkilemiş önemli kişileri, olay ve olguları ve eğitim uygulamalarına etkilerini, bu yetersizliklerin nedenlerini, tanılama ölçütlerini ve değerlendirme sürecini ve özelliklerini tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Zihinsel yetersizlik ve otizm spektrum bozukluğunun tanımları, bu yetersizlikleri olan bireylerin eğitimindeki gelişmelerin tarihçesi, bu yetersizliklerin nedenleri, tanılama ölçütleri, değerlendirme süreci ve özellikleri, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Zihinsel yetersizliğin tanımı ve tarihçesi
2Zihinsel yetersizliği tanılama süreci ve zihinsel yetersizliği olan bireylerin sınıflandırılması
3Zihinsel yetersizliğin yapısal nedenleri
4Zihinsel yetersizliği olan bireylerin demografik, sosyal ve öğrenme özellikleri
5Zihinsel yetersizliği olan bireylerin dil, konuşma, davranış, psikolojik ve sağlık özellikleri
6Zihinsel yetersizliğin ve ilgili alanların değerlendirilmesi
7Zihinsel yetersizliğin ve ilgili alanların değerlendirilmesi-devam
8Ara Sınav
9Otizm spektrum bozukluğunun tanımı ve tarihçesi
10Otizm spektrum bozukluğunu tanılama süreci ve otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin sınıflandırılması
11Otizm spektrum bozukluğunun yapısal nedenleri
12Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin demografik, sosyal ve öğrenme özellikleri Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin dil, konuşma, davranış, psikolojik ve sağlık özellikleri
13Otizm spektrum bozukluğunun ve ilgili alanların değerlendirilmesi
14Otizm spektrum bozukluğunun ve ilgili alanların değerlendirilmesi-devam

Kaynaklar

1-Sucuoğlu, B. (2009). Zihin Engelliler ve Eğitimi. Ankara: Kök Yayıncılık
2-Tekin-İftar, E. (Ed.) (2012). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri. Ankara: Vize yayıncılık