Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. UĞUR DERYA
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilerin görsel iletişim tasarımı yöntemlerini kullanarak dijital oyunlar için kullanıcı arayüzleri tasarlaması ve geliştirmeleri amaçlanır. Dijital oyunun hitap ettiği hedef kitleye uygun olarak oyun içi verilerin doğru şekilde aktarılacağı kullanıcı arayüzü tasarımının nasıl tasarlanması gerektiği konusunda öğrencinin bilgi sahibi olması amaçlanır. Öğrencinin kullanıcı arayüz tasarımının oyun içindeki yeri ve öneminin öğrenciye aktarılması amaçlanmaktadır. Ders kapsamında mobil uygulama, mobil oyun, web arayüz tasarımı vb gibi kullanıcı arayüz örnekleri incelenerek öğrencinin konu hakkında bilgi sahibi olması hedeflenir.
Dersin İçeriği Kullanıcı arayüz tasarımı dersinin içeriği dijital oyun tasarımlarında tasarlanan oyuna, hitap ettiği hedef kitleye ve oyunun oynanacağı platforma yönelik arayüz tasarımı üretiminin baştan sona aşamaları, nelere dikkat edilmesi gerektiği ve ders kapsamından arayüz tasarımı üretilmesinden oluşmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Oyun ve kullanıcı arayüz tasarımı tarihi ve interaksiyon tasarımı
2Kullanıcı arayüzlerinde hedef kitle. Enformasyon mimarisi
3Enformasyonu düzenlemek.
4UI (User Interface) kavramı, Platformlar
5Oyun türleri ve oyun için arayüz tasarımı.
6Oyun içi etkileşim ve kontrol.
7Geri bildirim.
8Ara Sınav
9Hedef kitleye yönelik oyun arayüzü.
10Oyun arayüzü geliştirme döngüsü.
11Ekran tabanlı arayüz oluşturma
12Dokunma tabanlı arayüz oluşturma
13VR arayüzü oluşturma
14Final sınavı.

Kaynaklar

Game interface design, Brent Fox, Thomson Course Technology, Boston, 2005.
The essential guide to user interface design, Wilbert O. Galitz, Wiley Pub., Indianapolis, 2007.
Aesthetic computing, Paul Fishwick (Ed.), MIT Press, Cambridge, 2006.
Game Development Essentials: Game Interface Design, Kevin Saunders, Jeannie Novak, Delmar Cengage Learning; 2012