Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. SELİN SÜAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin gelecek derslerin de ihtiyaç duyacağı matematik mantığını öğretmektir.
Dersin İçeriği Dijital Oyun Tasarımı için matematik dersi; bilgisayarda ölçü birimleri ve dönüşümleri, mantık, sayı sistemleri, modüler aritmetik, işlem, hata analizi, kümeler, fonksiyonlar, denklem sistemleri, seriler, matrisler, permütasyon, örnek algoritma çeşitlerinin analizleri, kombinasyon ve olasılık konularını kapsamaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Bilgisayarda ölçü birimleri ve dönüşümleri
2Sayısal mantık uygulamaları
3Sayı Sistemleri ve Dönüşümleri
4Nash Teoremi ve Uygulama Alanları
5Sayısal Analiz ve Hata Hesaplama Yöntemleri
6İşlem, Modüler Aritmetik, Simetri Kavramı
7Kümeler, Graf Teori
8Ara sınav
9Fonksiyonlar
10Denklem Sistemleri
11Seriler, Matrisler
12Permütasyon ve Kombinasyon
13Olasılık, Oyun Teorisi
14Final Sınavı

Kaynaklar

1-Mobil Oyun Tasarımı ve Programlama : Uğur Gelişken. Level Kitap 2017.
2-Java ile Android Programlama: Çağlar Artar. Dikey Eksen Yayıncılık 2015.
3-Android Oyun Programlama: Şeref Akyüz. Dikeyeksen Yayınları 2016.
4-Uygulamalarla Unity 3D ile Oyun Geliştirme : Mehmet Ünsal. Abaküs Yayınları 2015.
5-Unity 3D ile Oyun Programlama : Timuçin Hatipoğlu. Kodlab Yayınevi 2016.