Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. RAHMİ AYDEMİR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere sektörün işleyişini, ticari bir ürün olan dijital oyunların gelir potansiyellerini aktarmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği Derste işlenecek konular şu şekildedir: Dijital oyunlar nasıl ürünlerdir ve nasıl tüketilir? Yatırımcı, geliştirici ve dağıtımcının görev ve sorumlulukları nelerdir? Çevrim-içi oyunlarda satış sonrası destek ve topluluk yönetimi nasıl sağlanır? Dijital oyunlarla ilgili kanuni sorumluklar ve haklar nelerdir? Oyun tasarımı ve iş modeli ilişkisi nedir? Türkiye’de ve dünyada dijital oyun sektörü nasıl işlemektedir? Oyun sektöründe girişimcilik nasıl işler? Stüdyo yönetimi ve mali süreçleri nasıl yürütülür? Oyun üretim sürecinin mali yönetimi nasıl gerçekleştirilir?

Haftalık Ders Konuları

1Giriş
2Dijital oyun sektörü
3Ürün olarak dijital oyun
4Dijital Oyun marketleri I
5Dijital Oyun marketleri II
6Sektördeki gelir modelleri I
7Sektördeki gelir modelleri II
8Ara sınav
9Dijital oyun sektöründe girişimcilik I
10Dijital oyun sektöründe girişimcilik II
11Dijital oyun sektörünün geleceği
12Öğrenci sunumları
13Öğrenci sunumları
14Final sınavı

Kaynaklar

1-Secrets of the game business, Francois Dominic Laramee (Ed.), Charles River Media, Hingham, 2003.
2-Innovation and strategy of online games, Jong H. Wi, Imperial College Press, London, 2009.
3-Digital media law, Ashley Packard, John Wiley & Sons, Inc., Malden, 2013.
4-The business and culture of digital games: gamework/gameplay, Aphra Kerr, SAGE, London, 2006.