Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. ROY MİKAEL BAYBARS
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin geçmiş dönem kazandıkları kabiliyetleriyle, kendi senaryoları, kendi modelleri (2 boyutlu, 3 boyutlu) ve kendi yazılım becerilerini geliştirerek dijital oyun yapmaktır.
Dersin İçeriği Ders kapsamında öğrenciler baştan sona bir dijital oyun projesi içerisinde bulunacaktır. Ders Dijital oyun tasarımı için eskiz çalışmalarından storyboard oluşturmaya ve hedef kitleye yönelik üretilen illüstrasyonların modellenmesi veya 2 boyutlu olarak kullanılarak bir dijital oyun üretilmesine geçen aşamayı kapsamaktadır. Ders kapsamında her öğrenci ders planı doğrultusunda bir dijital oyun projesi üretmiş olacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Tanışma
2Game Pitch
3Game Design Document.
4Prototip olusturma ve Trello kullanımı (Project Management).
5Haftalik ilerleme takibi ve Asset oluşturma eğitimi.
6Oyun Alpha sürümü sunumu.
7Alpha sürümü sınıf testi.
8Ara sınav
9Haftalik ilerleme takibi ve Asset oluşturma eğitimi.
10Haftalik ilerleme takibi ve Asset oluşturma eğitimi.
11Oyun Beta Sürümü sunumu.
12Beta sürümü sınıf testi.
13Release sürümü sunumu ve Release sürümü sinif testi.
14Final sınavı

Kaynaklar

1-Gregory, Jason. 2009. Game Engine Architecture. Boca Raton: A K Peters Ltd.
2-Millington, Ian. 2007. Game Physics Engine Development. San Fransisco: Morgan Kaufmann Publishers.
3-Cho, James. 2014. The Beginner's Guide to Android Game Development. Dublin: Glasnevin Publishing.