Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders kapsamında; Sosyal medyada içerik yaratmak ve ifade geliştirme, Yeni Medya ve İletişim Sistemleri gibi konularla, haber üretimi, eleştiri, katılım vb. değişik yönleriyle sosyal medya içeriğinin yaratılması aktarılacaktır. Ayrıca, bu konulara bağlı olarak, derste öğrenciye kuramsal bilgi ve saha uygulamaları kazandırılıp, her öğrenci veri toplama, verileri değerlendirme, verileri istatistiki programlar ile analiz etmeyi, sunu yapmayı ve araştırma raporu hazırlamayı öğrenecektir.
Dersin İçeriği Ders, sosyal medya izlemesini, söylem ve duyarlılık analizi yöntemlerini, çevresini ve araçlarını kapsar. Bu konulara bağlı olarak, derste öğrenciye kuramsal bilgi ve sahadan vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar kazandırılacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş
2Yeni Medya Çalışmaları
3Nitel Araştırmalar
4Nicel Araştırmalar
5Yeni Medyada Araştırmaya Bakış Açıları
6Metodolojik Çıkarsamalar
7Ara Sınav
8İçerik Analizi
9Yeni Medya ve İletişim Araştırmaları Örnek Sunumları I
10Yeni Medya ve İletişim Araştırmaları Örnek Sunumları II
11Yeni Medya ve İletişim Araştırmaları Örnek Sunumları III
12Yeni Medya ve İletişim Araştırmaları Örnek Sunumları IV
13Yeni Medya ve İletişim Araştırmaları Örnek Sunumları V
14Final

Kaynaklar

Ed.Yengin, Deniz “Sosyal Medya Araştırmaları” Paloma Yayıncılık, İstanbul, 2015
Karasar, Niyazi, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri” Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2009.
Aziz, Aysel. (2003). Araştırma Yöntemleri Teknikleri ve İletişim. İstanbul: Turhan.