Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. RAHMİ AYDEMİR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin temel reklamcılık, dijital reklamcılık ve dijital reklam kavramlarını tanıyarak bu bilgileri dijital oyun reklamı için kullanmasını amaçlar.
Dersin İçeriği Reklamcılıkla ilişkili genel kavramlar. Dijital reklamcılık kavramı ve dijital reklam ortamları. Dijital reklam ortamları ve geleneksel geleneksel reklam ortamları arasında farklılıklar ve güncel gelişmeler. Dijital reklam türleri, ekonomi-politiği ve yeri.

Haftalık Ders Konuları

1Pazarlama, rekabet ve reklam
2Yaratıcılık ve ikna
3Reklam üretim süreci
4Reklamcılığın gelişimi
5Reklam mecraları
6Reklam ajansları
7Araştırma, strateji ve medya planlama
8Ara Sınav
9Yeni medya ve geleneksel medya karşılaştırması
10Pazarlama mecrası olarak yeni medya ve reklam ilişkisi
11Dijital reklam türleri
12Dijital reklam yatırımları
13Dijital reklam uygulamaları
14Dijital reklam uygulamaları

Kaynaklar

Andrew McStay (2010). Digital Advertising. Palgrave MacMillan.
Christina Spurgeon (2008). Advertising and New Media. Routledge.
Recep Yılmaz ve M. Nur Erdem (2016). 150 Soruda Geleneksel ve Dijital Reklamcılık. Umuttepe Yay.
Fons Van Dyck (2017). Yeni Nesil Reklamcılık Dijital Çağ İçin Yeni Kurallar. Volkan Eke (çev.). The Kitap.