Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. ROY MİKAEL BAYBARS
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı üç boyutlu dijital oyun konsept tasarımları dahilinde kullanılacak olan üç boyutlu oyun objelerinin belirli bir tema dahilinde planlanıp eskiz haline getirilmesidir. Dersin bir diğer amacı ise oluşturulan eskiz çalışmalarının yine aynı tema dahilinde üç boyutlu modelleme programları aracılığı ile üretilerek hareketlendirilmesi ve mekaniklerinin oluşturulmasıdır.
Dersin İçeriği Oyunlarda obje tasarımlarımlarının mevcut örnekler incelenerek tanımlanması, incelenen örnekler ve yapılan tanım doğrultusunda belirli bir temaya bağlı kalacak şekilde 3D dijital oyun obje paketlerinin eskizden özgün ürüne dönüşene kadar hazırlanması. Objelerin öğrenciler tarafından sunulması veya teslim edilmesi.

Haftalık Ders Konuları

1Obje tasarımına giriş
2Obje tasarımı örnekleri
3Obje tasarımı örnekleri ve derinlemesine inceleme
4Proje başlangıcı ve referans toplama
5Tema belirleme ve kompozisyon oluşturma
63D Oyun objeleri için eskiz çalışmaları
73D Oyun objeleri için eskiz çalışmaları
8Eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi ve sayısal ortama aktarılması
9Vize sınavı
103D obje tasarımlarının 3D modelleme programları ile üretilmesi
113D dijital Oyun Objelerin hareketlendirilmesi
123D dijital oyun objelerinin mekaniği ve etkileşimi
133D dijital oyun obje paketlerinin hazırlanışı
14Final sınavı

Kaynaklar

1-Grafik Tasarımda Tipografi: Paul Harris, Gavin Ambrose. Çeviri: Bengisu Bayrak. Literatür Yayıncılık 2014.
2-Tam Benim Tipim: Simon GARFIELD
3-Çağdaş Tipografinin Temelleri : Namık Kemal SARIKAVAK