Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. OKANER OKAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Oyunlar bütün toplumsal kültürlerin olmazsa olmaz parçalarıdır. Ders kapsamında öğrenciler oyunun tanımı, kuralları, amaçları, bir oyunu tasarlama aşamaları, oyun tasarımcısının rolü, oyunların yapıları, oyun yapım sürecinde görev alan ekipler ile oyun fikrinin oluşturulması, hazırlanan bir oyunun test edilmesi ve oyun endüstrisi hakkında bilgilendirilecek, oyun tasarım sürecini kavrayacaklardır.
Dersin İçeriği Oyun tasarımının tarihi, temel kavramları, ortak çalışma mantığı, oyunlarda grafik gerçekçilik, oyunun pedagojik yönleri, dijital oyunlarının türleri ve etkileri, oyun projesi geliştirme aşamalarını kapsayan oyun senaryosu ve anlatı, dijital oyunlarda 'level' dizaynı, karakter tasarımı, mekan tasarımı gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Dijital Oyun Tasarımcısının Görevi
2Dijital Oyunların Yapıları
3Dijital Oyunun Biçimsel Öğeleri
4Dijital Oyunun Dramatik Öğeleri
5Oyun Sistemi
6Oyun Fikrinin Oluşturulması
7Dijital Oyun Prototipinin Oluşturulması
8Ara sınav
9Dijital Oyunun Test Edilmesi
10Oyunun İşlevselliği, Tamamlanmışlığı ve Dengesi
11Eğlence ve Oynanabilirlik, Oyun Ekipleri
12Dijital Oyun Geliştirmenin Evreleri
13Çağdaş Dijital Oyun Endüstrisi
14Final Sınavı.

Kaynaklar

1-Mobil Oyun Tasarımı ve Programlama : Uğur Gelişken. Level Kitap 2017.
2-Uygulamalarla Unity 3D ile Oyun Geliştirme : Mehmet Ünsal. Abaküs Yayınları 2015.
3-Homo Ludens: Johan Huizinga. Çeviri: Mehmet Ali Kılıçbay. Ayrıntı Yayınları 2010
4-Dijital Oyun Rehberi : Mutlu Binark, Günseli Bayraktutan, Işık Barış Fidaner. Kalkedon Yayınevi 2009