Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. RAHMİ AYDEMİR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, gelecekte dijital oyun stüdyoları kuracak olan öğrencilerimizin veya bağımsız oyun geliştirecek olan öğrencilerimizin girişimcilik faaliyetlerine yönelik, girişimciliğin temel hususlarını ve nasıl bir yol izleyeceklerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu derste dijital oyun dünyasında girişimcilik örnekleri üzerinden girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, fonksiyonları, süreci, girişimcilik kültürü, girişimciliğin yerel ve küresel bağlamı ile girişimcilik ahlakı ile ilgili konulara değinilecektir.

Haftalık Ders Konuları

1Girişimcilik süreçleri
2Yaratıcı girişimcilik
3Girişimcilikte inovasyon
4Oyunların bütçelen dirilmesi
5Oyunların finansmanı
6Oyun yatırımcıları
7Yatırımcı bulma süreçleri
8Yatırımcı ve geliştiriciler arasındaki ilişki
9Ara Sınav
10Üretim Planları
11Yönetim Planı
12Finans Planı
13İş Planı Geliştirme
14İş Planı Geliştirme

Kaynaklar

1- Ünsal, S. (2012). Dijital Girişimcilik Rehberi. İstanbul, BKM.
2- Anderson, C. (2014). Geleceği Üretenler. L. Göktem (Çev). İstanbul, Optimist.
3- Osterwalder, A ve Pigneur, Y. (2012). İş Modeli Üretimi. L. Göktem (Çev). İstanbul, Optimist.