Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. OKANER OKAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, dijital oyun tasarım öğrencilerinin temel fizik kavramlarını anlamaları ve dijital oyun tasarımı için kullanmalarını amaçlar. Oyun motorlarıyla ve programlama dillerini kullanarak fizik kurallarını dijital oyun yapımında uygularlar.
Dersin İçeriği Öğrencilerin oyunlar içinde basit fizik kurallarını simule etme deneyimi kazanmasına dayanan derste, aynı zamanda C# dilini oyun tasarımında kullanma yetkinliği sağlamaya yönelik Newton Mekanikleri, Atalet Tansörleri, Paralel Aks Teoremi, Dönme Kuvveti Uygulama, Magnus etkisi, çarpışma, mermiler, partiküller ve dijital fizik gibi alanlarda bilgi sahibi olmaları hedeflenmiştir.

Haftalık Ders Konuları

1Newton Mekaniklerinin incelenmesi
2Durdurulamaz Rotasyon
3Atalet Tansörleri
4Paralel Aks Teoreminin incelenmesi
5Dönme Kuvveti Uygulama
6Dijital Oyun Projesi Önerisi
7Magnus Etkisi, çarpışma
8Ara Sınav
9Partiküller
10Mermiler
11Dijital oyun projesi sürecinin değerlendirilmesi
12Patlamalar
13Dijital Fizik kavramının incelenmesi
14Final Sınavı

Kaynaklar

1-Uygulamalarla Unity 3D ile Oyun Geliştirme : Mehmet Ünsal. Abaküs Yayınları 2015
2-Unity 3D ile Oyun Programlama : Timuçin Hatipoğlu. Kodlab Yayınevi 2016.