Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. RAHMİ AYDEMİR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin geçmiş dönem kazandıkları kabiliyetleriyle, kendi senaryoları, kendi modelleri (2 boyutlu, 3 boyutlu) ve kendi yazılım becerilerini geliştirerek dijital oyun yapmaktır.
Dersin İçeriği Ders kapsamında öğrenciler baştan sona bir dijital oyun projesi içerisinde bulunacaktır. Ders Dijital oyun tasarımı için eskiz çalışmalarından storyboard oluşturmaya ve hedef kitleye yönelik üretilen illüstrasyonların modellenmesi veya 2 boyutlu olarak kullanılarak bir dijital oyun üretilmesine geçen aşamayı kapsamaktadır. Ders kapsamında her öğrenci ders planı doğrultusunda bir dijital oyun projesi üretmiş olacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Oyun projesine giriş
2Projelerin belirlenmesi ve süreç planlaması
3Eskiz çalışmaları ve tasarımların hazırlanması
4Oyun ekranının oluşturulması
5Animasyonların, Oyun içi grafik ve hareketli grafiklerin hazırlanması
6Animasyonların ve Hareketli Grafiklerin oynatılması
7Ara sınav proje teslimi için tasarımların hazırlanması
8Ara sınav
9Grafiksel Kullanıcı Arayüzü (GUI) Tasarımı (Dokunmatik Ekran)
10Çarpışma Testleri
11Oyunlaştırma Değişkenleri (Puan, Hak, Süre, Hızlanma, Bölüm)
12GUI ve Menü Programlama
13Proje Teslim öncesi program çıktı paketi hazırlanması
14Final sınavı

Kaynaklar

1-Gregory, Jason. 2009. Game Engine Architecture. Boca Raton: A K Peters Ltd.
2-Millington, Ian. 2007. Game Physics Engine Development. San Fransisco: Morgan Kaufmann Publishers.
3-Cho, James. 2014. The Beginner's Guide to Android Game Development. Dublin: Glasnevin Publishing.