Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. ROY MİKAEL BAYBARS
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, dijital oyun temellerinden biri olan bölüm tasarımı, katman yapısı vb kurallarını öğrencilere aktarıp, iş akışını öğrencilere öğretmektir.
Dersin İçeriği Tasarım süreci, geleneksel oyun tasarımı ve dijital oyun tasarımı ilkeleriyle başlanarak, bir bölüm tasarımının mimarı yaklaşımları, zorluk eğrisi, sanatsal ve estetik yorumlar, sinematografik kurallarla birlikte uygulamalı olarak işlenecektir.

Haftalık Ders Konuları

1Dijital Oyun Mekaniğine Giriş
2Core (Çekirdek) yapı oluşturmak.
3Ana Mekanizma ve Dramatik Yapı
4Temel Mekanikler, Zorunluluk, Çatışma, Krizler ve Çözüm, Ödül ve Ceza
5Global ve Yerel Katman Yapısına Giriş
6İki katmanlı Oyun Derinliği; Stratejik Katman, Taktiksel Katman
7Ara sınav
8Tek ve Çoklu Katmanlı Oyunlar, Amaç ve Görevler
9Oyun Mekaniği İçin Oyun Önerisi Yazımı
10Platform, Etkileşim Modeli, Olay Yoğunluğu, Beceri Türü
11Hedef Kitle , Amaç , İdyom , Tür , Dünya
12Tür, Rakip, Görev, Öncül, İş modeli
13Oyuncu Etkileşim Modeli, Anlatı Modeli, Oyun görüşü, Oyun stili
14Final Sınavı

Kaynaklar

1-Dijital Oyun Tasarımı, Oyun Tasarımı, Türler ve Oyuncu Mutlu Binark. Kalkedon Yayınları, 2009