Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. RAHMİ AYDEMİR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, bir önceki dersin devamı olup, öğrencilerin dijital oyun çalışmalarını inceleyip kendi dillerini geliştirmeyi ve dijital oyunlar ile ilgili analiz yapabilme becerisine sahip olmalarını hedefler.
Dersin İçeriği Ders, video oyunları tarihini oyun analizleri üzerinden ele almaktadır.Ders kapsamında endüstri, gençlik kültürü, toplumsal cinsiyet, kültür, kimlik, psikoloji ve benzeri sosyolojik olguların video oyunlarıyla ilişkileri kurularak dijital oyunların ardındaki iletilerin aktarılması hedeflenmektedir.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş
2Dijital oyun veri analizi temel kavramlarının incelenmesi
3SPSS'e giriş
4Oyun tasarımcıları için temel istatistik ve veri analizi I Descriptive statistics
5Oyun tasarımcıları için temel istatistik ve veri analizi II Chi-square tests in SPSS
6Kullanıcı odaklı veri analizlerin hedefleri ve anahtar performans indikatörleri One sample T test and Independent Sample T test in SPSS
7Oyun verilerinin kaynakları ve toplanma biçimleri I Paired samples T test in SPSS
8Ara sınav
9Oyun verilerinin kaynakları ve toplanma biçimleri II One way Anova in SPSS
10Oyun analizi için metrikler I One way Anova in SPSS Two way Anova in SPSS
11Oyun analizi için metrikler II Correlation tests
12Oyun veri analizi ve oyun tasarımı, İleri düzey analiz ve istatistik methodları
13Veri görselleştirme, oyun veri analizinin sınırlılıkları
14Final sınavı

Kaynaklar

Game Analytics: Maximizing the Value of Player Data, by Magy Seif El-Nasr, Anders Drachen, Alessandro Canossa Game testing all in one, Charles P. Schultz, by Robert Bryant and Tim Langdell Game Data Analysis – Tools and Methods, by Coupart Thibault