Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. OKANER OKAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin kendi dijital oyun projelerinde uygulamak üzere, işitsel unsurların incelenmesi, müzik, ses ve efektlerin oluşturulması ve öğrencilerin kendi projelerinde deneyimlemesini hedeflemektedir.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında öğrencilere dijital oyun yapımı süreçlerinde sese ilişkin temel kuramsal yaklaşımlar tanıtılacak ve bu yaklaşımlardan yola çıkarak ses tasarım uygulamaları yapılacaktır. Bu kapsamda, ses tasarımı yöntemleri ve ses ölçütleri konusuna yakınlaşılması, ses tasarımının görsel sunum ile öğretilmesi ve sayısal alanda ses tasarımı projeleri üzerinde çalışılması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş Dijital oyun endüstrisi ve ses/müzik alanındaki ihtiyaçları
2Dijital oyun tasarımcıları için temel ses ve müzik kavramları
3Oyun türleri ve farklı ses türlerinden örnekler
4Oyun tasarımcıları için temel ses ve müzik uygulamaları
5Dijital oyun motorlarında ses ve müzik kullanımı
6Ses prodüksiyonu ve oyun müziği yerleştrimesi için gerekli araçlar
7Ableton Live
8Ara Sınav
9FMOD 1
10FMOD 2
11FMOD 3
12Bilinen bir oyun için yeniden yapım (Ses tasarımı) (Ses yerleştirmesi)
13Özgün bir oyun için ses ve müzik yapımı (Ses tasarımı) (Ses yerleştirmesi)
14Final Sınavı

Kaynaklar

1- Creating music and sound for games, G.W. Childs IV, Thomson Course Technology, Boston, 2007
2-The game audio tutorial: a practical guide to creating and implementing sound and music for interactive games, Richard Stevens ve Dave Roybould, Focal Press, Burlington, 2011.
3-Game sound: an introduction to the history, theory, and practice of video game music and sound design, Karen Collins, MIT Press, Cambridge, 2008.
4-From Pac-Man to pop music: interactive audio in games and new media, Karen Collins (Ed.), Burlington, Ashgate, 2008.
5-The essential guide to game audio: the theory and practice of sound for games.Horowitz, S., Focal Press, 2014
6-Game development essentials: game audio development. Marks, A. Cengage Learning, 2008.
7-The complete guide to game audio: for composers, musicians, sound designers, and game developers. Marks, A. Oxford: Focal Press/Elsevier, 2009
8-Listening through the Noise: The Aesthetics of Experimental Electronic Music. Demers, J. Oxford University Press, 2010.
9-Beginning game audio programming. McCuskey, M. Premier Press, a division of Course Technology, 2003.