Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. OKANER OKAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı dilbilim ve göstergebilimin temel kavramlarını ele alarak öğrencilerin göstergebilim-iletişim ilişkisini kavraması ve dijital oyun tasarımı sürecince göstergebilimsel analiz yapabilecek niteliklere sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Ders kapsamında iletişim biçimi olarak göstergebilim kavramı anlatılır. Ders göstergebilim kavramının tarihçesini ele alır. kültür ve gösterge bilim kavramı anlatılarak düz anlam ve yan anlam kavramlarına değinilir. Bu bağlamda göstergebilimsel analizin nasıl yapılması gerektiği anlatılır. Dijital oyunlarda göstergebilim uygulamalı olarak yapılır.

Haftalık Ders Konuları

1İletişim biçimi olarak göstergebilim
2İkonografi
3Göstergebilim kavramı ve tarihçesi
4Ludoloji ve narratoloji
5Gösterge türleri
6Anlamlandırma süreci
7İdeoloji kavramı ve göstergeler
8Ara Sınav
9Göstergeleri ideolojik bağlamda okuyabilmek
10Kültür ve göstergebilim
11Düz anlam ve yan anlam
12Anlatı çözümlemesi
13Oyun çözümlemeleri I
14Oyun çözümlemeleri II

Kaynaklar

1-Roland Barthes (2018). Göstergebilimsel Serüven. Sema Rıfat & Mehmet Rıfat (çev.). İstanbul, YKY.
2-John Berger (2009). Görme Biçimleri. Yurdanur Salman (çev.). İstanbul, Metis Yay.
3-Eduardo Neiva (2007). Communication Games: The Semiotic Foundation of Culture. Berlin, Walter de Gruyter GmbH&Co.