Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. SELİN SÜAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders kapsamında; İlk çağlardan bugüne kadar oyun kavramının ve günümüzde yeni dijital oyunların incelenmesini kapsayarak, dijital oyun tarihi ile ilgili bilgi verilerek ders kapsamında dijital oyuna giriş yapılacaktır.
Dersin İçeriği Dersin ilk kısmında oyun tarihi kapsamında masa, şans ve spor oyunlarının genel hatları ve tarihçeleri anlatılacak, daha sonra 1950'lerden başlayarak günümüze kadar bilgisayar ve video oyunlarının ortaya çıkışı ve gelişimi teknolojik ve ekonomik dönüşümüne yer verilecektir.

Haftalık Ders Konuları

1Oyun ve Oynamak kavramı
2Oyun Tanımı ve Sınıflandırılması
3Oyunun Toplumsal İşlevinin incelenmesi
4Oyun Tarihine Giriş
5Masa Oyunları Tarihi
6Şans Oyunları Tarihi
7Spor Oyunları Tarihi
8Ara Sınav
9Dijital Oyuna giriş
101950-1980
111980'ler ve 1990'lar
122000'ler
132010'lar ve Gelecek
14Final Sınavı

Kaynaklar

Huizinga Johan. 1995. Homo Ludens: Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme. Çev. Mehmet AliKılıçbay İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Caillois, Roger, 2001. Man, Play and Games. Çev: Meyer Barash. Chicago: University of Illinois Press. And Metin 2016. Oyun ve Bügü: Türk Kültüründe Oyun Kavramı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.