Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. OKANER OKAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, dijital oyunların tasarlanmasını, programlanmasını ve önemli algoritmaları atölye çalışmaları ile öğrencilere aktarmaktır. Öğrencilere temel oyun tasarımı kavramları ve yöntemleri anlatılarak örnek projeler incelenecektir. Temel oyun tasarımı içeriği kapsamında güncel sayısal oyunların yapıları ve teknolojileri hakkında bilgi verilmesi ve uygulamalı olarak bilgisayar ortamında görsel çalışmaların yapılması ile örnek bir oyun tasarımı projesinin oluşturulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Temel oyun tasarımı kavramları ve yöntemleri anlatılarak incelenen örnek projeler ile temel oyun tasarımı içeriği kapsamında güncel sayısal oyunların yapıları ve teknolojileri kullanılarak profesyonel bir mobil oyun geliştirilecek ve geliştirilen oyun dönem sonunda yayınlanacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Oyun nedir? Oyun tasarımı nedir?
2Oyunların çıkışı ve sayısal oyunların gelişim süreci.
3Sayısal oyun tasarımının aşamaları.
4Sayısal oyun tasarımında kullanılan güncel yazılımların incelenmesi.
5Stencyl programına giriş.
6Stencyl programı ile hazırlanmış örnek bir projenin incelenmesi.
7Stencyl programında "Actors" kullanımı ve Photoshop vb. grafik programlarda hazırlanmış görsel öğelerin Stencyl programına aktarılması ile kullanılması.
8Ara Sınav
9Stencyl programında sahnelerin incelenmesi ve kullanılması.
10Stencyl programında oyun etkileşimlerinin belirlenmesi ve "Logic" kısmına genel bakış.
11Stencyl programinda oyun etkilesimleri için "Actors Behaviors" ve "Scene Behaviors" kullanimi
12Stencyl programında oyun ayarlarının yapılması ile iOS ve Flash çıktıların oluşturulması.
13Oyun tasarımı projesi atölye çalışması.
14Oyun tasarımı projesi atölye çalışması.

Kaynaklar

1-Dijital Oyun Rehberi (Mutlu Binark, Günseli Bayraktutan-Sütcü, Isik Baris Fidaner)
2-Kültür Endüstrisi Ürünü Olarak Dijital Oyun (Mutlu Binark, Günseli Bayraktutan-Sütcü)
3-Dijital Oyunlar (Gülin Terek Ünal, Ugur Bati)
4-Çekirge : Oyun, Yasam ve Ütopya (Bernard Suits)
5-Homo Ludens (Johan Huizinga)
6-Game Design (Bob Bates)
7-A Casual Revolution: Reinventing Video Games and Their Players (Jesper Juul)
8-Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games (Tracy Fullerton)
9-The Art of Game Design: A book of lenses (Jesse Schell)
10-Oyun dergileri, Süreli Yayınlar.(Level,Oyungezer)