Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MİNE AKKAYNAK
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dünya'da Türkiye'de kullanılan işaret dillerinin özellikleri hakkında öğretmen adaylarının bilgi ve öz-yeterliklerinin artırılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Dünyada ve Türkiye’de işaret dili; Türk İşaret Dili ve özellikleri; harfler, tanımlar ve kullanım; kendisi ile ilgili işaretler, çevre ile ilgili işaretler, cümle kurma, sayılar ve matematik işaretleri; Türk İşaret Dili dil bilgisi kavramları; Türk İşaret Dili ile karşılıklı konuşma.

Haftalık Ders Konuları

1Dünyada işaret dili
2Türkiye’de işaret dili
3Türk İşaret Dili’nin Türkiye’de ortaya çıkışı ve özellikler
4Türk İşaret Dili’nde harfler, tanımlar
5Türk İşaret Dili’nde harf ve tanımların kullanımı
6Türk İşaret Dili’nde bireyin kendisi ile ilgili işaretleri
7Türk İşaret Dili’nde bireyin kendisi ile ilgili işaretleri
8Türk İşaret Dili’nde çevre ile ilgili işaretler
9Türk İşaret Dili’nde çevre ile ilgili işaretler
10Türk İşaret Dili’nde sayılar ve matematik ile ilgili işaretler
11Türk İşaret Dili’nde sayılar ve matematik ile ilgili işaretler
12Türk İşaret Dili’nde dil bildiri kavramaları
13Türk İşaret Dili ile karşılıklı konuşma
14Türk İşaret Dili ile karşılıklı konuşma

Kaynaklar

1- Konuşan Eller - Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları
2- Türk İşaret Dili Kılavuzu, Evren BARIŞIK
3- Özturan, A. S. ve Öztürk, E. K. (2018). Türk İşaret Dili Eiğitimi Ders Kitabı. Cinius.