Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET ÇİVİ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı,etkili bir cebir öğretiminin nasıl yapılacağını açıklamak ve çocuklarda cebirsel düşüncenin gelişimini sağlayacak öğrenme ortamlarının tasarlamak, cebir öğretiminde öğrencilerin sahip olabileceği bazı kavram yanılgıları ve öğrenme zorlukları hakkında fikir sahibi olmak, cebir öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, materyalleri kullanarak matematik programındaki cebir öğrenme alanı ile ilgili plan ve etkinlikleri hazırlayabilmek ve dinamik matematik yazılımlarını kullanabilmek dersin diğer amaçlarındandır.
Dersin İçeriği Cebir ve tarihsel gelişimi, cebir öğretiminin dayandığı öğrenme teorileri, çocuklarda cebirsel düşünce biçiminin gelişmesi, cebir öğretiminin temel ilkeleri, temel cebir kavramları, cebir alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları, alan ile ilgili ulusal ve uluslararası makaleleri tarama

Haftalık Ders Konuları

1Cebirsel düşünme
2Cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi
3Cebir öncesi dönem
4Aritmetik-cebir ilişkisi
5Genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme
6Temel cebir kavramları
7Cebir öğretiminde farklı gösterimler
8Arasınav
9Değişken, cebirsel ifade
10Eşitlik ve denklem
11Doğrusal denklemler
12Eşitsizlikler
13Cebir konularının günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi
14Genel tekrar

Kaynaklar

1-Carpenter, T. P. (1980). Research in Cognitive Development. In R. J. Shumway (Ed.), Research in mathematicseducation (pp. 146-206). Reston, VA: The National Council of Teachers of Mathematics.
2-Schoenfeld, A. H.,Arcavi. A., 1988. On the Meaning of Variable. Mathematics Teacher, 81, 6, 420?427.
3-Second handbook of research on mathematics teaching and learning : a project of the national council of teachers of mathematics / Frank K. Lester, Jr.,editor.
4-Skemp, R. (1976). Relationa lUnderstanding and Instrumental Understanding. Mathematics Teaching, 77, 20?26.