Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DUYGU ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Eğitsel oyunların matematik öğretimi içerisine entegre edilmesi, eğitsel oyunların tanımı ve tarihçesi, oyunların matematiksel kavramların öğretim ve öğrenimine sağladığı katkılar, eğitsel oyun içerikli öğretim etkinliklerinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği Oyun ve oyun türleri; matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; mantık, matematik, zekâ oyunları/bulmacaları; matematik ve oyun etkileşimi; matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi; kültürel matematik oyunları; oyun teorisi; teknoloji destekli matematik oyunları; eğitsel oyunların tanımı ve tarihçesi; eğitsel oyunların matematik öğretiminin genel ve özel amaçları açılarından değerlendirilmesi.

Haftalık Ders Konuları

1Oyun nedir? Eğitsel oyunların tanımı ve tarihçesi
2Oyun ve oyun türleri
3Matematik öğretiminde oyunların önemi
4Matematik öğretiminde oyunların önemi
5Oyun teorisi
6Kültürel matematik oyunları, Teknoloji Destekli matematik oyunları
7Zeka/Mantık/Akıl/Puzzle Oyunları
8Zeka/Mantık/Akıl/Puzzle Oyunları
9Vize Haftası- ÖDEV: 6. Sınıf Matematik Oyun Materyali Tasarlama- 1.Prototipler
10Eğitsel matematik oyunlarının geliştirilmesi ve matematik öğretiminde kullanılması (1. Protiplerin değerlendirilmesi ve Örnek Zeka/Mantık/Akıl/Puzzle/Matematik Oyunlarının Tanıtılması)
11Eğitsel matematik oyunlarının geliştirilmesi ve matematik öğretiminde kullanılması (1. Protiplerin değerlendirilmesi ve Örnek Zeka/Mantık/Akıl/Puzzle/Matematik Oyunlarının Tanıtılması)
12Eğitsel matematik oyunlarının geliştirilmesi ve matematik öğretiminde kullanılması (2. Protiplerin değerlendirilmesi ve Örnek Zeka/Mantık/Akıl/Puzzle/Matematik Oyunlarının Tanıtılması)
13Eğitsel matematik oyunlarının geliştirilmesi ve matematik öğretiminde kullanılması (2. Protiplerin değerlendirilmesi ve Örnek Zeka/Mantık/Akıl/Puzzle/Matematik Oyunlarının Tanıtılması)
14Değerlendirme Çalışmaları

Kaynaklar

1- Uğurel, I., & Moralı, S. (2008). Matematik ve oyun etkileşimi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 28(3), 75-98.
2- Uğurel, I., & Moralı, S. (2010). Ortaöğretim Matematik Derslerinde Oyunların Kullanılabilirliği. Milli Eğitim Dergisi, 40(185), 328-352.
3- Usta, N., Şahan, G., Taş, F., Demir, Ö., Küçük, K., Işık, A. D., ... & Diril, F. (2016). Oyunlarla matematik: ders notu.
4- Vondráková, P., Beremlijski, P., Litschmannová, M., & Mařík, R. (2018). Math games for two players. INTED2018 Proceedings, 2911-2916.
5- Matematik eğitiminde oyun içerikli tez ve makale çalışmaları.
6- Ders sunuları.
7- Türk Beyin Takımı, Türk Zeka Vakfı, Caribou Matematik örnek oyunları.