Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET ÇİVİ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı İlkokul matematiğinde öğrenme ve öğretme süreçlerini bilmek
Dersin İçeriği İlkokul matematik öğretiminin amaçları, temel ilkeleri; ilkokul matematik dersi öğretim programının amaç, içerik, felsefi yaklaşım, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme teknikleri açısından incelenmesi; ilkokul öğrencilerinde matematiksel anlama, kavram yanılgıları ve zorluklar; ilkokul matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin içeriğinin tanıtılması
2İlkokul matematik öğretiminin amaçları, temel ilkeleri
3İlkokul matematik öğretiminin amaçları, temel ilkeleri
4İlkokul matematik dersi öğretim programının amaç, içerik, felsefi yaklaşım, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme teknikleri açısından incelenmesi
5İlkokul matematik dersi öğretim programının amaç, içerik, felsefi yaklaşım, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme teknikleri açısından incelenmesi
6İlkokul matematik dersi öğretim programının amaç, içerik, felsefi yaklaşım, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme teknikleri açısından incelenmesi
7İlkokul matematik dersi öğretim programının amaç, içerik, felsefi yaklaşım, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme teknikleri açısından incelenmesi
8arasınav
9İlkokul öğrencilerinde matematiksel anlama, kavram yanılgıları ve zorluklar
10İlkokul öğrencilerinde matematiksel anlama, kavram yanılgıları ve zorluklar
11İlkokul öğrencilerinde matematiksel anlama, kavram yanılgıları ve zorluklar
12İlkokul matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme
13İlkokul matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme
14Genel Tekrar

Kaynaklar

1-Baki, A., (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Harf Eğitim Yayıncılığı, Ankara.
2-Baykul, Y. (2016). İlkokulda Matematik Öğretimi (1-4. Sınıflar). PegemAkademi, Ankara.
3-Ural, A. (2017). Matematik Öğreniminde Kavram Yanılgıları ve Zorluklar. Cinius.
4-Van de Walle, J. A.; Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2010). Elementary and Middle School Mathematics: Teaching Developmentally. Boston: Allyn & Bacon.
5-Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve Ortaokul Matematiği: Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.) Ankara: Nobel