Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET ÇİVİ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretmen adaylarının özdüzenleme ve üstbiliş kavramları hakkında bilgi sahibi olmasını, özdüzenlemeli öğrenme süreçlerini yönetebilmesini, özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları oluşturabilmesini ve kendi özdüzenleme becerilerini geliştirebilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Özdüzenleme ve özdüzenlemeli öğrenme süreçleri; matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi; matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri ve özdüzenlemeli öğrenme stratejileri; özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları; üstbiliş; öğretmenlerde özdüzenleme; üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi.

Haftalık Ders Konuları

1Özdüzenlemeyi tanımlar.
2Özdüzenleme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
3Matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin önemini tartışır.
4Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özelliklerini örnekler.
5Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenme stratejilerini tanımlar.
6Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenme stratejilerini uygular.
7Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamlarının özelliklerini tanımlar.
8MIDTERM
9Öğretim uygulamalarını özdüzenlemeli öğrenme bağlamında eleştirir.
10Üstbilişi tanımlar.
11Üstbiliş becerilerini tanımlar.
12Üstbiliş stratejilerini tanımlar.
13Öğretmenlerin sahip olması gereken özdüzenleme becerilerini tartışır.
14Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerini değerlendirme yöntemlerini karşılaştırır.

Kaynaklar

1- Franken (2007). Human Motivation (6th ed.). Belmont, CA: Thomson/Wadsworth
2- Stipek, D. (2002). Motivation to learn: From theory to practice (4th edition). Needham Heights, MA: Allyn Akış-Mutluluk Bilimi Mihaly Csikszentmihalyi
3- Sakız, G. (2010). Özdüzenleme - Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler Ve Öneriler(G, Sakız)