Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET ÇİVİ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Kavramların birbirleri, işlemler ve gösterimlerle ilişkilendirilmesi ve matematiğin hem diğer derslerle hem de günlük hayatla olan ilişkisinin kurulmasıdır.
Dersin İçeriği Matematik eğitiminde ilişkilendirme, Kavram- kavram, kavram- işlem ilişkilendirmesi, Kavram- gösterim biçimi ilişkilendirmesi, Matematik ve günlük hayat ilişkisi, Matematik ve diğer dersler ilişkisi

Haftalık Ders Konuları

1Temel matematiksel kavramlar
2Temel matematiksel kavramlar ve ilgili işlemler arasındaki ilişkiler
3Matematiksel gösterim biçimleri ve destekleyici dijital teknolojiler
4Sayılar ve işlemler öğrenme alanıyla ilgili kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme
5Cebir öğrenme alanıyla ilgili kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme
6Geometri ve ölçme öğrenme alanıyla ilgili kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme
7Veri işleme öğrenme alanıyla ilgili kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme
8Olasılık öğrenme alanıyla ilgili kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme
9Arasınav
10Farklı öğrenme alanlarında ilişkili kavramların belirleme. İlgili kavram ve kuralları birbirleri ile ilişkili olarak farklı gösterim biçimleriyle ifade etme
11Farklı öğrenme alanlarında ilişkili kavramların belirleme. İlgili kavram ve kuralları birbirleri ile ilişkili olarak farklı gösterim biçimleriyle ifade etme
12Farklı öğrenme alanlarında ilişkili kavramların belirleme. İlgili kavram ve kuralları birbirleri ile ilişkili olarak farklı gösterim biçimleriyle ifade etme
13Matematiği diğer derslerle ilişkilendirme
14Matematiği günlük hayatla ilişkilendirme

Kaynaklar

1- Hiebert, J., & Lefevre, P. (1986). Conceptual and procedural knowledge in mathematics: An introductory analysis. Conceptual and procedural knowledge: The case of mathematics, 2, 1-27.
2- Van de Walle, J. (2006). Elementary and Middle School Mathematics: Teaching Developmentally (Fifth Edition). New York: Addison Wesley Longman, Inc.
3-Skemp, R. R. (1976). Relational understanding and instrumental understanding. Mathematics Teaching, 77, 20-26.
4-Carpenter, T. P., Levi, L., Franke, M. L. ve Zeringue, J. K. (2005). Algebra in elementary school: developing relational thinking. ZDM, 37(1), 53-59. doi:10. 1007/Bf02655897