Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET ÇİVİ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı İlköğretim öğrencilerinin karşılaştıkları matematiksel zorlukları ve sahip oldukları kavram yanılgılarını anlamak ve çözüm önerisi geliştirmek.
Dersin İçeriği Matematiksel kavram yanılgılarının belirlenmesinde kullanılan araştırma yöntemleri, ortaokul matematik dersi öğretim programındaki konularla ilgili öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları ve hatalarının belirlenmesi, problem çözme ve kavramsal öğrenme ilişkisi, kavram yanılgılarının giderilmesi ile ilgili yöntemler.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin içeriğinin tanıtılması
2Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı
3Kavram yanılgısı çeşitleri
4Sayılara yönelik alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar
5Sayılara yönelik alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar
6Sayılara yönelik alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar
7Geometrik kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar
8Vize
9Geometri ve alan yazında geometri ile ilişkili yaygın yanılgılar
10Cebir ve alan yazında cebirle ilişkili yaygın yanılgılar
11Cebir ve alan yazında cebirle ilişkili yaygın yanılgılar
12Ölçme ve alan yazında ölçme ile ilişkili yaygın yanılgılar
13İstatistik ve alan yazında istatistik ile ilişkili yaygın yanılgılar
14Genel Tekrar

Kaynaklar

1-Ural, A. (2017). Matematik Öğreniminde Kavram Yanılgıları ve Zorluklar. Cinius.
2-Van de Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve Ortaokul Matematiği: Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.) Ankara: Nobel.