Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ÇAĞRI GÜRBÜZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına matematiğin ne olduğu, neden sonuç ilişkilerinde bilginin kaynağı ve matematiğin temelini sorgulama biçimleri üzerinde düşünmelerini ve bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi, sayılar, kümeler, fonksiyonlar v.b matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları. Matematiğin temelleri, yöntemleri ve matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler. Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik. Frege, Russel, Hilbert, Brouwer, ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları. Matematik felsefesinde temel kuramlar: Mantıkçılık (Logisicm), Biçimcilik (Formalism) , Yapısalcılık (Structuralism) ve Sezgicilik (Intuitionism).

Haftalık Ders Konuları

1Matematiğin tanımı ve genel özellikleri.
2Matematiğin kökeni ve gelişimi.
3Modern matematiğe geçiş.
4Matematiksel düşünme yöntemi.
5Matematiksel nesneler.
6Matematiksel kesinlik.
7Matematikte bunalımlar ve paradokslar.
8ARA SINAV
9Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler.
10Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler.
11Aksiyomatik yöntem.
12Kuramsal uygulamalı ayrımı.
13Matematiğin bilimdeki yeri.
14Matematiğin kültür ve sanatla ilişkisi.

Kaynaklar

1-Dursun, Y. (2003). Matematik Felsefesi. İstanbul: İmge Yayıncılık.
2- Cemal YILDIRIM (1996). Matematiksel Düşünme. İstanbul: Remzi Kitabevi.
3- Gür, B. (2019). Matematik Felsefesi. İstanbul: Fol Kitap