Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. ÇİĞDEM GENCER BALBİANİ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının, matematik programında yer alan sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki konulara ilişkin temel kavramları, bu kavramların özelliklerini ve bu kavramların birbiriyle ilişkisini anlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Matematik programında sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki (doğal sayılar, doğal sayılarla işlemler, kesirler, kesirlerle işlemler, ondalık gösterim, yüzdeler, çarpanlar ve katlar, kümeler, tam sayılar, tam sayılarla işlemler, rasyonel sayılar, rasyonel sayılarla işlemler, oran, oran ve orantı, üslü ifadeler, kareköklü ifadeler, cebirsel ifadeler, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, cebirsel ifadeler ve özdeşlikler, eşitsizlikle) konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikleri; bu kavramların birbiriyle ilişkisi, matematiksel kavramların tartışılması ve çoklu gösterimlerle birbirlerine dönüştürülmesi.

Haftalık Ders Konuları

1Modern (sembolik) mantık: önermeler mantığı, önermeler mantığı dili, önerme bağlaçları, formülleri, totoloji ve çelişkiler, günlük dilden sembolik dile çeviriler, önermelerin doğruluğunu belirleme yöntemleri (doğruluk tabloları), türetim ve türetim yöntemleri, niceleme mantığı
2Modern (sembolik) mantık: önermeler mantığı, önermeler mantığı dili, önerme bağlaçları, formülleri, totoloji ve çelişkiler, günlük dilden sembolik dile çeviriler, önermelerin doğruluğunu belirleme yöntemleri (doğruluk tabloları), türetim ve türetim yöntemleri, niceleme mantığı
3Modern (sembolik) mantık: önermeler mantığı, önermeler mantığı dili, önerme bağlaçları, formülleri, totoloji ve çelişkiler, günlük dilden sembolik dile çeviriler, önermelerin doğruluğunu belirleme yöntemleri (doğruluk tabloları), türetim ve türetim yöntemleri, niceleme mantığı
4Kümeler: küme kavramı, kümelerin özellikleri, kümeler üzerinde işlemler, kümeler arası bağıntılar
5Kümeler: küme kavramı, kümelerin özellikleri, kümeler üzerinde işlemler, kümeler arası bağıntılar
6Bağıntı ve fonksiyonlar, İkili işlemler
7Bağıntı ve fonksiyonlar, İkili işlemler
8Doğal sayılar: Peano aksiyomları, doğal sayıların sıralanışı, sayılabilirlik, tümevarım yoluyla ispat
9Arasınav
10Doğal sayılar: Peano aksiyomları, doğal sayıların sıralanışı, sayılabilirlik, tümevarım yoluyla ispat
11Tamsayılar: tamsayıların tanımı ve sıralanışı.
12Rasyonel sayılar: rasyonel sayıların tanımı ve özellikleri.
13Reel sayılar: tanımı ve özellikleri, eküs ilkesi, ondalık gösterim, sayı ekseni ve genişletilmiş reel sayı sistemi
14Reel sayılar: tanımı ve özellikleri, eküs ilkesi, ondalık gösterim, sayı ekseni ve genişletilmiş reel sayı sistemi

Kaynaklar

1. Matematiğin Temelleri: Sayı Sistemleri ve Cebirsel Yapılar. H. İbrahim Karakaş. ODTÜ-
Akademik Kitaplar, 2000.
2. Kanıt Nasıl Yapılır: Bir Yapısal Yaklaşım, Palme Yayıncılık. Daniel J. Velleman, Çeviren:
Mehmet Terziler ve Tahsin Öner. Palme Yayıncılık, 2008.
3. “Introduction to Mathematical Structures”. Steven Galovich. Thomson Brooks/Cole
Publ. 1989.
4. Bilimsel Düşünme Yöntemi. Cemal Yıldırım. İmge yayınevi, 2014
5. Mantık. A. Kadir Çüçen. Sentez Yayıncılık, 2012.