Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DUYGU ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Üstün yetenekli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi kazandırmak. Matematik eğitiminde üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ve var olan uygulamalar hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Üstün yetenekli çocukların ailelerinin eğitim sürecinde öğretmen ve okulla işbirliği içerisinde birlikte çalışmasının önemi hakkında kazandırmak.
Dersin İçeriği Üstün yeteneğin tanımı ve temel ilkeleri; üstün yetenekli öğrencilerinin özellikleri; üstün yetenekli öğrencilerin eğitimleri ve eğitimsel ihtiyaçları, bu öğrencilerin diğer öğrencilerle olan sosyal ve duygusal ilişkileri, matematikte üstün yetenekli öğrenciler ve özellikleri, ihtiyaçları, matematik dersinde bu öğrencilerin desteklenmesi, üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler, üstün yetenekli öğrencilerle uygulamalar, hızlandırılmış, farklılaştırılmış ve zenginleştirilmiş etkinlikler; ölçe ve değerlendirme hususları.

Haftalık Ders Konuları

1Özel Gereksinimli Bireyler ve Kaynaştırma, BEP uygulama ve içerikleri
2Özel Gereksinimli Bireyler kapsamında Üstün Yetenek, Savant ve Asperger tanılı bireyler
3Üstün yeteneğin tanımı ve temel ilkeleri; üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri.
4Üstün yetenekli öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; üstün yetenekli öğrencilere yönelik eğitim modelleri.
5Matematikte üstün yeteneğin tanımı, matematikte üstün yeteneğe sahip öğrencilerin özellikleri.
6Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; matematikte üstün yeteneğe sahip öğrencilerin farklılaştırma/zenginleştirme/hızlandırma kapsamında desteklenmesi.
7Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; matematikte üstün yeteneğe sahip öğrencilerin farklılaştırma/zenginleştirme/hızlandırma kapsamında desteklenmesi; ailelerin rolü ve önemi.
8Matematikte üstün yetenekli öğrencilere yönelik uygulamaların incelenmesi ve değerlendirilmesi
9Ödev - Film Analiz Raporu
10Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi, karma sınıf ortamlarında fark edilmeleri ve ihtiyaçları.
11Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi, karma sınıf ortamlarında fark edilmeleri, ihtiyaçları, sınıf içi kullanılabilecek etkinlikler ve yöntemler.
12Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi, karma sınıf ortamlarında fark edilmeleri ve ihtiyaçları.
13Matematikte üstün yetenekli öğrencilere yönelik etkinlikler tasarlanması ve uygulanması.
14Matematikte üstün yetenekli öğrencilere yönelik etkinlikler tasarlanması ve uygulanması. Genel tekrar.

Kaynaklar

1) Ataman, A. (2007). Üstün zekâlılar ve üstün yetenekliler. In S. Eripek (Ed.), Özel Eğitim (p.172-194). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
2) Baykoç, N. (2014). Üstün yetenek gelişimleri ve eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık.
3) Özdemir, D. (2016). Design and development of differentiated tasks for 5th and 6th grade mathematically gifted students. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Orta
Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
4) Özdemir, A. D. & Işıksal B. M (2019). Mathematically gifted students’ differentiated needs: what kind of support do they need?. International Journal of
Mathematical Education in Science and Technology, 1-19.
5) Özdemir, D. (2016). Matematikle Beyin Jimnastiği Yapmaya Var Mısın? Ankara: Kök Yayıncılık.
6) Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi ile İlgili Güncel Makale ve Tezler
7) Ders Sunuları