Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ÇAĞRI GÜRBÜZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, matematiksel modelleme etkinliklerinin matematik öğretimindeki yerini ve öğrencilerin matematiksel modelleme becerilerini geliştirmeye yönelik güncel stratejileri tartışmaktır.
Dersin İçeriği Matematiksel modelleme ve problem çözme; matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci; modelleme döngüsü (problemi tanımlama, manipülasyon, tahmin ve doğrulama), model geliştirme basamakları; model geliştirme prensipleri; modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü; matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama ve öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi.

Haftalık Ders Konuları

1Matematiksel modelleme
2Matematiksel modelleme ve problem çözme
3Matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci
4Modelleme döngüsü (problemi tanımlama, manipülasyon, tahmin ve doğrulama)
5Model geliştirme basamakları
6Model geliştirme prensipleri
7Model geliştirme prensipleri
8Ara sınav
9Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü
10Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğrencinin rolü
11Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama
12Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama
13Öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi
14Öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi

Kaynaklar

1- Lege, J., Bell, R., Davis, M., & Nite, S. (2002). Mathematical models with applications. Newyork: Comap Inc.
2- Blum, W., Galbraith, P.L., Henn, H.W., & Niss, M. (2007). Modeling and applications in mathematics education. Newyork: Springer.
3- Lesh, R., & Doerr, H.M. (2003). Beyond constructivism: Models and modeling perspectives on mathematics problem solving, learning, and teaching. London: Lawrence