Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SİNEM BAŞ ADER
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan etkinliklere katılma ve planlama, gerekli eğitsel materyalleri hazırlama, uygulamada kullanabilme, değerlendirme ve portfolyo hazırlama becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama, hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama.

Haftalık Ders Konuları

1Çocukların gelişim özellikleri ve eğitim gereksinimlerine uygun amaç ve kazanımlar.
2Etkinliklere yönelik öğrenme sürecini planlama: eğitim ortamı ve araç gereçleri.
3Aile katılım çalışmalarının planlanması, öğrenme sürecinde kullanılacak değerlendirme yöntem ve teknikleri.
4Günlük plan hazırlığı ve uygulamalar.
5Günlük programda yer alan etkinlikler, uygulamalar ve değerlendirme.
6Günlük plan üzerine değerlendirmeler.
7Öğrencileri değerlendirme teknikleri: hazırlık ve uygulamalar.
8Okul - aile iş birliğine yönelik çalışmalar.
9Ara dönem çalışmalarının raporlandırılması. Ara Sınav
10Sınıf içi öğrenci davranışları üzerinde gözlemler.
11Olumlu ve olumsuz sınıf içi öğrenci davranışlarına çözüm üretme çalışması.
12Okul - çevre ilişkisinin öğrenci başarısı üzerindeki etkileri üzerine çalışmalar.
13Fakülte - uygulama okulu ilişkili öğretmenlik uygulamasına ilişkin rapor.
14Öğretmen adayının bireysel mesleki yetkinliği ile ilgili öz değerlendirme raporu.

Kaynaklar

1- Selçuk, Z. (2001). Okul Deneyimi ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayıncılık.
2- Bozdoğan, Z. (2004). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
3- Fakülte-Okul İşbirliği. YÖK (1998). Ankara: Milli Eğitim Geliştirme Projesi.