Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET ÇİVİ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Problem nedir? Problem çözme süreci ve aşamaları nelerdir?, Problem çözme ve önemi, Problem çözme öğretiminin amaçları, Problem çözme öğretimi, Problem çözme stratejileri nelerdir? Rutin problemlerin çözümünün öğretimi ve uygulamaları, Rutin olmayan problemlerin çözümlerinin öğretimi ve uygulamaları.
Dersin İçeriği Problem ve problem çözme, problem türleri, problem çözme öğretiminin önemi, problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler, matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi; farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi; problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi, problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri, farklı problem kurma çalışmalarının yapılması; ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma; problem kurmanın değerlendirilmesidir.

Haftalık Ders Konuları

1Problem ve Problem Çözme Tanımları
2Problem Türleri
3Problem Çözme Öğretiminin Önemi
4Problem Çözme İle İlgili Güncel Yaklaşımlar
5Matematiksel Problem Çözme Stratejileri
6Farklı Matematiksel Problem Örnekleri ve Çözüm Stratejileri
7PISA Sorularının İncelenmesi
8ARA SINAV
9Problem Çözmenin Değerlendirilmesi
10Problem Çözmede Gerekli Matematiksel Düşünme Yöntemleri ve Akıl Yürütme
11Problem Çözmede Gerekli Matematiksel Düşünme Yöntemleri ve Modelleme
12Problem Kurmanın Tanımı, Süreci, Özellikleri ve Önemi
13Problem Kurma Sınıflamaları, Problem Kurma Stratejileri, Farklı Problem Kurma Çalışmalarının Yapılması
14Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programında ve Ders Kitaplarında Problem Kurma; Problem Kurmanın Değerlendirilmesi

Kaynaklar

1-Altun, M. (2014). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. 10. Baskı, Bursa: Aktüel.
2-Baykul, Y. (2019). Ortaokulda matematik öğretimi. Yeni Programa uygun geliştirilmiş baskı. Ankara: Pegem Akademi.
3-MEB (2018), 1-8. Sınıflar Matematik Öğretim Programı
4-Baki, A. (2020). Matematiği öğretme bilgisi. 3. Baskı. Ankara:Pegem Akademi.
5-Van De Walle, J. (2014). İlkokul ve ortaokul matematiği (S.Durmuş, Çev.Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
6-Yıldızlar, M. (2012). Yapılandırmacı öğretimde matematik problemlerini çözebilme yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi