Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DUYGU ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, öğretmen adaylarına temel geometrik kavramlar ve ölçme bilgisi ile ilgili alan ve pedagojik alan bilgisi kazandırmak ve bu kavramların öğretimi, teknoloji destekli öğretim materyalleri ve bunların kullanımı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği İlköğretim matematik eğitim müfredatındaki tüm kazanımların öğretiminde dikkat edilecek hususlar, Van Hiele düşünme düzeyleri; temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler; eşlik ve benzerlik; Pisagor teoremi; ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi; dinamik geometri yazılımları, ve düzey özellikleri, geometrik ilişkiler ve etkinlikler, geometrik dönüşümler ve etkinlikler.

Haftalık Ders Konuları

1Matematik dersi öğretim programının geometri ve ölçme kazanımları bağlamında incelenmesi
2Uzamsal his, geometrik muhakeme ve geometrik düşünme
3Geometri öğretiminde yaklaşımlar, geometri tarihi
4Geometrik ilişkiler, ölçümler, şekiller ve cisimlerin öğretimine ilişkin bilgilendirme ve etkinlikler.
5Geometrik ilişkiler, ölçümler, şekiller ve cisimlerin öğretimine ilişkin bilgilendirme ve etkinlikler.
6Dinamik Geometrik yazılımları, teknolojik uygulama içerikleri örnekleri
7Geometrik düşüncenin gelişiminde Van Hiele ve Piaget düzeyleri ve düzey özellikleri.
8Ortaokul geometri ve ölçme kazanımlarındaki kavramlara ilişkin etkinliklerin sunumu ve öğretimi
9Vize Haftası- Sunumlara yönelik içerik hazırlıkları
10Ortaokul geometri ve ölçme kazanımlarındaki kavramlara ilişkin etkinliklerin sunumu ve öğretimi
11Ortaokul geometri ve ölçme kazanımlarındaki kavramlara ilişkin etkinliklerin sunumu ve öğretimi
12Ortaokul geometri ve ölçme kazanımlarındaki kavramlara ilişkin etkinliklerin sunumu ve öğretimi
13Ortaokul geometri ve ölçme kazanımlarındaki kavramlara ilişkin etkinliklerin sunumu ve öğretimi
14Değerlendirme çalışmaları

Kaynaklar

1- Alkan, H., Altun, M., & ÖZDAŞ, A. (1998). Matematik öğretmenliği. TC Anadolu Üniversitesi Yayınları.
2- Aydın, A. T. & Demir, K. B. (2020). Geometri ve Ölçme. Ankara: Pegem Yayıncılık
3- Driscoll,M., DiMatteo, R.W., Nikula, J., & Egan, M. (2007). Fostering geometric thinking. A guide for teachers, grades 5-10. Portsmouth:Heinemann.
4- French, D. (2004). Teaching and learning geometry. A&C Black.
5- Ders Sunuları