Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET ÇİVİ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretmen adaylarının, akıl yürütme, bileşenleri ve stratejileri, akıl yürütmenin değerlendirilmesi ve akıl yürütme becerisini destekleyen sınıf ortamlarını öğrenecek ve bu beceriyi geliştirecek uygun sınıf ortamı hazırlama yetkinliğe getirmektir.
Dersin İçeriği Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma; mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma; bir matematiksel durumu analiz ederken matematiksel örüntü ve ilişkileri açıklama ve kullanma; yuvarlama, uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi stratejileri veya kendi geliştirdikleri stratejileri kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma; belirli bir referans noktasını dikkate alarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunma.

Haftalık Ders Konuları

1Çıkarım yapma, doğruluğunu ve geçerliliğini savunma.
2Çıkarım yapma, doğruluğunu ve geçerliliğini savunma.
3Matematiksel çıkarım ve ispat yöntemleri.
4Matematiksel çıkarım ve ispat yöntemleri.
5Matematiksel örüntü ve ilişkileri kullanarak bir matematiksel durumu veya problemi analiz etme.
6Matematiksel örüntü ve ilişkileri kullanarak bir matematiksel durumu veya problemi analiz etme.
7Yuvarlama, uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi mantıksal akıl yürütmeye destek veren matematiksel stratejiler.
8Vize
9Mantıksal akıl yürütme stratejilerini kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma.
10Mantıksal akıl yürütme stratejilerini kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma.
11Belirli bir referans noktası dikkate alınarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunma.
12Farklı öğrenme alanlarında matematiksel problemlerin çözümlerinde akıl yürütme stratejileri kullanarak analiz yapma, kanıt gösterme ve doğrulama.
13Farklı öğrenme alanlarında matematiksel problemlerin çözümlerinde akıl yürütme stratejileri kullanarak analiz yapma, kanıt gösterme ve doğrulama.
14Farklı öğrenme alanlarında matematiksel problemlerin çözümlerinde akıl yürütme stratejileri kullanarak analiz yapma, kanıt gösterme ve doğrulama.

Kaynaklar

1-National Council of Teachers of Mathematics (2000), Principles and standards for school mathematics. Reston, VA 20191-9988.
2-Umay, A. (2007). Eski Arkadaşımız Okul Matematiğinin Yeni Yüzü, Ankara: MF Yayıncılık
3-Van de Walle, J. (2014). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Editörü: Soner Durmuş). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım