Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SİNEM BAŞ ADER
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı ilköğretim matematik öğretmeni adaylarına matematiksel etkinliklerin bilişsel istem düzeylerine göre sınıflandırılması ve matematik ders kitaplarının taşıması gereken özellikler ve matematik kitaplarının belirli kriterlere göre değerlendirilmesi hakkında gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği Ders kitaplarında bulunan matematik etkinliklerinin bilişsel istem düzeyleri açısından sınıflandırılması; Talim ve Terbiye Kurulu'nun taslak ders kitabı ve eğitim araçları ile ilgili kriter ve açıklamalarının incelenmesi; matematik ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar üzerinde çalışmalar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu ile ilgili çalışmalar; matematik ders kitaplarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi

Haftalık Ders Konuları

1Ders kitaplarında bulunan matematik etkinliklerinin bilişsel istem düzeyleri açısından sınıflandırılması İlgili okumaların tartışılması
2Verilen matematik etkinliklerinin üst bilişsel istem düzeyine çıkaracak şekilde düzenlenmesi
3Üst bilişsel istem düzeyinde matematik etkinliklerinin geliştirilmesi
4Talim ve Terbiye Kurulu'nun taslak ders kitabı ve eğitim araçları ile ilgili kriter ve açıklamalarının incelenmesi
5İlköğretim matematik ders kitaplarının Talim ve Terbiye Kurulu'nun taslak ders kitabı ve eğitim araçları ile ilgili kriterlerine göre değerlendirilmesi
6İlköğretim matematik ders kitaplarının Talim ve Terbiye Kurulu'nun taslak ders kitabı ve eğitim araçları ile ilgili kriterlerine göre değerlendirilmesi
7İlköğretim matematik ders kitaplarının diğer kriterlere göre değerlendirilmesi
8Ulusal ve Uluslararası matematik ders Kitaplarının karşılaştırılması
9Ara Sınav (Proje ödevi-Verilen ilköğretim matematik dersi kitap bölümünün Talim ve Terbiye Kurulu'nun taslak ders kitabı ve eğitim araçları ile ilgili kriterlerine göre değerlendirilmesi)
10Ara sınav kapsamında hazırlanan ders kitabı inceleme sonuçlarının sunulması ve tartışılması
11İlköğretim matematik ders kitaplarının 1-8 Matematik Programı ile karşılaştırılması
12İlköğretim matematik ders kitaplarının 1-8 Matematik Programı ile karşılaştırılması
13Ders Kitapları ve Teknoloji İlgili okumaların tartışılması
14Ders kitapları ve Ölçme Değerlendirme İlgili okumaların tartışılması

Kaynaklar

-Küçükahmet, L. (Ed.) (2001), Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Matematik 1-8. Ankara: Nobel Yayıncılık (1. Baskı)

-Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu: Matematik (Komisyon/Nobel Akademik Yayıncılık)

-Talim ve Terbiye Kurulu Taslak ders kitabı ve eğitim araçları ile bunlara ait e-içeriklerin incelenmesinde değerlendirmeye esas olacak kriterler ve açıklamaları

https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_08/26172658_Kitap_Ynceleme_deg_kriter.pdf

-Dönem içerisinde duyurulacak makale ve kitap bölümleri