Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi AYŞE BETÜL TOPLU
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, öğrencilerin İngiliz Dili Eğitimi alanındaki güncel konular üzerine derin düşünmesini ve konularla ilgili varsayımlar üretmelerini teşvik etmektir.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini "translanguaging", "digital literacies in ELT", "English as a lingua franca", "L2 teacher education", "critical pedagogy in language teaching" ve "English-medium instruction" konularında yapılmış olan teorik ve deneysel çalışmalar oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Derse giriş ve araştırma gruplarının oluşturulması
2İngiliz Dili Eğitimi'nde kullanılan araştırma yöntemleri - 1
3İngiliz Dili Eğitimi'nde kullanılan araştırma yöntemleri - 2
4İngiliz Dili Eğitimi'nde kullanılan araştırma yöntemleri - 3
5Çokdillilik ve Dillerarası Geçişlilik (Multilingualism and Translanguaging)
6İngiliz Dili Eğitimi'nde Dijital Okuryazarlık (Digital Literacies in ELT)
7Bir Geçerdil olarak İngilizce (English as a Lingua Franca)
8VİZE SINAVI
9Yabancı Dil Öğretmen Eğitimi (L2 Teacher Education)
10Yabancı Dil Öğretmen Eğitimi (L2 Teacher Education)
11Yabancı Dil Öğretimi'nde Eleştirel Pedagoji (Critical Pedagogy in Language Teaching)
12Yabancı Dilde Eğitim (English Medium Instruction)
13Araştırma önerilerinin sunumu - 1
14Araştırma önerilerinin sunumu - 2

Kaynaklar

1. Barratt, L. (2022). Translanguaging in Teaching/Learning Languages. In H. Mohebbi, & C. Coombe. (Eds.), Research questions in language education and applied linguistics: A reference guide (pp. 171-176). Springer Nature.
2. Conteh, J. (2018). Key Concepts in ELT: Translanguaging. ELT Journal, 72 (4), 445-447.
3. McClain, J. B., & Schrodt, K. (2021). Making Space for Multilingualism: Using Translanguaging Pedagogies to Disrupt Monolingual Language Ideologies within a Culturally Responsive Kindergarten Curriculum. The Reading Teacher, 75 (3), 385-388.
4. Robillos, R. J. (2023). Implementing Translanguaging with Pedagogical Approach in an English as a Foreign Language (EFL) Listening Classroom. International Journal of Instruction, 16 (2), 623-642.
5. Hockly, N. (2022). Digital Literacies. In Mohebbi, H., & Coombe, C. (Eds.), Research questions in language education and applied linguistics: A reference guide (pp. 633-638). Springer Nature.
6. Mavridi, S. (2020). Digital literacies and the new digital divide. In S. Mavridi & D. Xerri (Eds.), English for 21st Century Skills (pp. 123-133). Berkshire: Express Publishing.
7. Sharma, P. (2010). Key Concepts in ELT: Blended Learning. ELT Journal, 64 (4), 456-458.
8. Moorhouse, B. L. (2023). Teachers’ digital technology use after a period of online teaching. ELT Journal.
9. Vettorel, P. (2022). World Englishes, English as a Lingua Franca and ELT. In Mohebbi, H., & Coombe, C. (Eds.), Research questions in language education and applied linguistics: A reference guide (pp. 183-188). Springer Nature.
10. Jenkins, J. (2009). English as a lingua franca: Interpretations and attitudes. World Englishes, 28(2), 200-207.
11. Hülmbauer, C., Böhringer, H., & Seidlhofer, B. (2008). Introducing English as a lingua franca (ELF): Precursor and partner in intercultural communication. Synergies Europe, 3(9), 25-36.
12. Sung, C. C. M. (2020). English as a lingua franca in the international university: language experiences and perceptions among international students in multilingual Hong Kong. Language, Culture and Curriculum, 33(3), 258-273.
13. Burns, A. & Richards, J.C. (2009). Introduction. In A. Burns & J.C. Richards (Eds.), The Cambridge Guide to Second Language Teacher Education (pp. 1-8). Cambridge University Press.
14. Johnson, K. E. (2009). Trends in Second Language Teacher Education. In A. Burns & J.C. Richards (Eds.), The Cambridge Guide to Second Language Teacher Education (pp. 20-29). Cambridge University Press.
15. Borg, S. (2011). Language Teacher Education. In J. Simpson (Ed.), The Routledge Handbook of Applied Linguistics (pp. 215-228). Routledge.
16. Farrell, T. S. C. (2019). Reflective Practice in L2 Teacher Education. In S. Walsh & S. Mann (Eds.), The Routledge Handbook of English Language Teacher Education (pp. 38-51). Routledge.
17. Legutke, M. K. & Ditfurth, M. S. (2009). School-Based Experience. In A. Burns & J.C. Richards (Eds.), The Cambridge Guide to Second Language Teacher Education (pp. 20-29). Cambridge University Press.
18. Crookes, G. V. (2021). Critical Language Pedagogy: An Introduction to Principles and Values. ELT Journal, 75 (3), 247-255.
19. Akbari, R. (2008). Transforming Lives: Introducing Critical Pedagogy into ELT Classrooms. ELT Journal, 62 (3), 276-283.
20. Jeyaraj, J. J. & Harland, T. (2014). Transforming Teaching and Learning in ELT Through Critical Pedagogy: An International Study. Journal of Transformative Education, 12 (4), 343-355.
21. Richards, J. C. & Pun, J. (2022). The Emergence of EMI In J. C. Richards & J. Pun (Eds.), Teaching and Learning in English Medium Instruction: An Introduction (pp. 9-27). Routledge.
22. Chou, M.-H. (2018). Speaking Anxiety and Strategy Use for Learning English as a Foreign Language in Full and Partial English-Medium Instruction Contexts. TESOL Quarterly, 52 (3), 611-633.