Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. ALI HAMED BARGHI
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Seren Özgür

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Akademik hayata başarılı bir geçiş sağlamış, araştırma ve yayın etiği konularında yetkin, akademik yazım kuralları çerçevesinde kanıta dayalı raporlamalar yapabilen yetkin öğretmen adayları yetiştirmek.
Dersin İçeriği Bilim, bilimin doğası, gelişimi ve bilimsel araştırma; etik kavramı ve etik teorileri; araştırma ve yayın etiği; araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri; yazarlık ve telifle ilgili etik sorunlar; taraflı yayın, editörlük, hakemlik ve etik; yayın etiği ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar; araştırma ve yayın etiğiyle ilgili yasal mevzuat ve kurullar; etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar; sık görülen araştırma, yayın etiği ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemler.

Haftalık Ders Konuları

1Derse giriş. Bilim nedir?
2Bilimin doğası ve bilimsel araştırmanın doğası
3Araştırma etiği nedir? Araştırma etiği neden günümüzde daha da önem kazanmıştır?
4Araştırma yapma - 1
5Araştırma yapma - 2
6Araştırma yapma - Örnek olay incelemeleri
7Yayın yapma - 1
8Yayın yapma - 2
9Arasınav haftası
10Yayın yapma - Örnek olay incelemeleri
11Finansal destekler
12Finansal destekler - Örnek olay incelemeleri
13Öğrenci röportajları ve sunumları
14Öğrenci röportajları ve sunumları

Kaynaklar

"A New Approach to Research Ethics: Using Guided Dialogue to Strengthen Research Communities" by Henriikka Mustajoki & Arto Mustajoki.