Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. SAEED MEHRPOUR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin dört yıllık lisans eğitimlerin boyunca edindikleri meslek bilgilerini çeşitli özel öğretim yöntemleriyle uygulamaya dönüştürme, bilgilerini aktarma imkanı sağlamaktır.
Dersin İçeriği Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.

Haftalık Ders Konuları

1Derse giriş.
2Bölüm 1: Öğretmen eğitiminin doğası
3Bölüm 1: Öğretmen eğitiminin doğası (Devam)
4Bölüm 2: Atölye Çalışmaları
5Bölüm 3: Kendi kendini izleme
6Bölüm 4: Öğretmen destek grupları
7Makale: Mikro Öğretim Becerileri
8Ara Sınav
9Bölüm 5: Öğretim günlüğü tutmak
10Bölüm 5: Öğretim günlüğü tutma (Devam)
11Bölüm 6: Akran gözlemi
12Bölüm 7: Portfolyoların öğretilmesi
13Bölüm 8: Kritik olayların analizi
14Bölüm 10: Akran koçluğu

Kaynaklar

Richards, J. C. and Farrell, T, S. C. (2005). Professional development for language teachers: Strategies for teacher learning. John Flowerdews & Lindsey Miller Publications

Makale: Micro-Teaching Skills
Makale: Mikro Öğretim Becerileri
Powerpoint sunumları

Ses/video klipleri