Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DENİZ SARIBAŞ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretmen adaylarının kendi içinde bulundukları eğitim ortamlarındaki problemleri belirleyip bu problemleri çözmeye yönelik eylem planı hazırlamalarını sağlayarak konuyla ilgili yansıtıcı bir sürece girmelerini ve öğretimlerini geliştirmelerine yardımcı olmak.
Dersin İçeriği Bu derste öğretmen adaylarına öğretim programları, öğretim uygulamaları, eğitim yönetimi, vb. eğitim sorunlarını belirlemeleri ve bu sorunlara kendi hazırladıkları eylem planları ile çözümler üretmeleri için çeşitli yöntemler tanıtılacaktır. Öğretmen adayları bu ders kapsamında sorumlu olacakları okumalar ve etkinlikler yoluyla öğretmen adayları hem kendi sınıfları hem okul çapında hem de müfredatla ilgili eğitimsel kararlar vermelerini sağlayacak eylem planı hazırlayacak ve bu planlarını içeren araştırma önerisi hazırlayacaklardır.

Haftalık Ders Konuları

1Eylem araştırmasına giriş
2Araştırma konusunun ve probleminin belirlenmesi
3Uygulamayı geliştirmeyi öğrenme
4Eylem planı geliştirme
5Araştırmacı olarak rolünü belirleme
6Veri toplama araçlarını ve yöntemlerini belirleme
7Çalışmanın geçerliliğini ve güvenilirliğini sağlama
8Etik ilkeler geliştirme
9Vize
10Sınıfta uygulanan ölçme verilerinin eylem araştırmasında kullanımı
11Araştırma bulgularının yazılması, paylaşılması ve uygulanması
12Eylem araştırması önerilerinin sunumu
13Eylem araştırması önerilerinin sunumu
14Eylem araştırması önerilerinin sunumu

Kaynaklar

1- Mills, Geoffrey E. Action research : a guide for the teacher researcher. Upper Saddle River, N.J. : Merrill/Prentice Hall, 2003.
2- İlgili literatür