Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi AYŞE BETÜL TOPLU
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Gelişim ve öğrenme psikolojisi temel bakış açılarıyla, eğitimin planlanması ve geliştirilmesi becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları ve öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları.

Haftalık Ders Konuları

1Eğitim Psikolojisi Nedir? Dönem boyunca işlenecek konuların paylaşılması
2Bilişsel Gelişim Kuramları Ödev 1: Piaget Deneyleri
3Psikososyal Gelişim Kuramları
4Çoklu Zeka Kuramı (Gardner)
5Özel Gereksinimli Öğrenciler: Disleksi
6Özel Gereksinimli Öğrenciler: DEHB
7Temel Öğrenme Kuramları: Davranışsal Öğrenme Kuramı
8Temel Öğrenme Kuramları: Davranışsal Öğrenme Kuramı
9Ara sınav
10Temel Öğrenme Kuramları: Bilişsel Öğrenme Kuramı
11Temel Öğrenme Kuramları: Bilişsel Öğrenme Kuramı
12İnsanın Hafıza Sistemi Ödev 2: Hafıza Deneyleri
13İnsanın Hafıza Sistemi
14Temel Öğrenme Kuramları: Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı

Kaynaklar

1. Woolfolk, A. (2007). Educational Psychology (10th ed.). Boston, MA: Allyn & Bacon.
2. Seifert, K. & Sutton,R. (2009). Educational Psychology. The Global Textbook Project (available at: https://www.saylor.org/site/wp-content/uploads/2012/06/Educational-Psychology.pdf).