Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EYYÜP YAŞAR KÜRÜM
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencinin eğitsel drama teriminin tanımı, tarihçesi ve anlamını kavramasını, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamalarını yaş gruplarına göre öğrenmesi ve sınıflandırmasını ve eğitimin amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örnekleri geliştirmesini sağlamak.
Dersin İçeriği Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı.

Haftalık Ders Konuları

1Eğitimde dramanın önemi ve tanımı
2Total Fiziksel Tepki (TFT) uygulamalrında komut kullanımı
3TFT yoluyla yeni kelime öğretimi
4TFT yoluyla dil becerilerinin öğretimi
5TFT oyunları
6TFT sınav hazırlama becerileri
7Hikaye anlatımı yönteminde anlamı oluşturma
8Hikaye oluşumunda soru sorma teknikleri
9Ara sınav
10Hikaye bitiminde sorulacak sorular
11Döngü oluşturma teknikleri
123 mekan kuralı
13Eylemlerin kelimeler ile senkronize edilmesi
14Kendi hikaye metnini oluşturma

Kaynaklar

1-Wan, Y. S. (2017).  Drama in Teaching English as a Second Language- A Communicative Approach. The English Teacher, 13.
2-Winston, J. (Ed.). (2013). Second language learning through drama: Practical techniques and applications. Routledge.