Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı 1. öğretmen değerlendirmesinin amaçlarını ve prosedürlerini anlamak 2. Farklı amaçlar ve bağlamlar için dil testlerinin kullanımlarını tartışabilecektir. 3. sınıf testleri yazma ve yayınlanmış testleri değerlendirme konusunda temel yetkinliği geliştirmek;
Dersin İçeriği Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.

Haftalık Ders Konuları

1Derse giriş- Ana kavramlara giriş
2Değerlendirmeyi anlamak - neden, ne zaman, neyin değerlendirilmesi. Planlama değerlendirmeleri için bir çerçeve
3Nasıl değerlendirilir (yöntemlere genel bakış): anketler, görüşmeler ve sınıf gözlemi
4Nasıl değerlendirilir (yöntemlere genel bakış): , görüşmeler ve sınıf gözlemi
5Okul bazlı değerlendirme
6Okula dayalı değerlendirme
7Yabancı dil alt becerisini değerlendirme
8Yabancı dil alt becerisini değerlendirme
9Ara sınav
10Yabancı dil alt becerisini değerlendirme
11Yabancı dil alt becerisini değerlendirme
12Yabancı dil alt becerisini değerlendirme
13Yabancı dil alt becerisini değerlendirme
14Genel Tekrar

Kaynaklar

1-1- J.B.heaton Writing English Language Tests