Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. ALI HAMED BARGHI
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretmen adaylarını eğitim bilimlerinde bilimsel araştırmaların önemine dair farkındalıkla donatarak, eğitim araştırmacıları ve uygulayıcıları olarak yetişmelerine katkı sunmak.
Dersin İçeriği Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.

Haftalık Ders Konuları

1Bilimsel araştırma süreci ve eğitim araştırmalarında etik
2Eğitim araştırmalarının amaçları ve hedefleri
3Araştırma sürecinin aşamaları—Araştırma sorusu yazımı
4Araştırma sürecinin aşamaları—Araştırma yöntemi (nitel ve nicel yöntemler)
5Araştırma sürecinin aşamaları—Örnekleme yöntemi
6Araştırma sürecinin aşamaları—Veri toplama
7Araştırma sürecinin aşamaları—Değişkenleri belirleme ve operasyonel tanımlama
8Araştırma sürecinin aşamaları—Data analizi ve raporlama
9Araştırma sürecinin aşamaları—Doğru bilgiye ulaşma ve literatür tarama
10Ara Sınav
11Verilen vakaların bilimsel açıdan değerlendirilmesi
12Verilen vakaların bilimsel açıdan değerlendirilmesi
13Verilen vakaların bilimsel açıdan değerlendirilmesi
14Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education, (8th ed.). New York: McGram-Hill Companies.
Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative research. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education. UK: Routledge.
Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Ders LMS Sistemi