Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EYYÜP YAŞAR KÜRÜM
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretmenlik mesleğini çeşitli boyutlarıyla icra ederken ihtiyaç duyabileceği 4 dil becerisini kazandırma.
Dersin İçeriği Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri; çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel kavramlar; temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar; eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar; öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri; akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.); profesyonel gelişim amaçlı sözel beceriler (kelime bilgisi, kalıplar vd.); yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.); okuma becerileri (web 2.0 araçları kullanarak yazılı metinleri okuma vb.); ilgili öğretmenlik alanında çeviri çalışmaları

Haftalık Ders Konuları

1Çocuk gelişiminin temel ilkeleri
2Piaget'ye göre çocuk gelişiminin evreleri
3Vygotsky ve çocuk gelişimi
4Çocuk gelişimi kuramsal ilkelerinin sınıf içinde uygulanması
5Velilerle iletişim
6Okul toplantısında dikkat edilmesi gerekenler
7CV yazımı
8CV yazım örnekleri
9Ara sınav
10Akademik içerikli İngilizce uygulamaları
11İngilizce öğretiminde Web 2.0 uygulamaları
12İngilizce öğretiminde Web 2.0 uygulamaları
13İngilizce öğretiminde Web 2.0 uygulamaları
14İngilizce öğretiminde Web 2.0 uygulamaları

Kaynaklar

1-The 4 stages of cognitive development. Background and key concepts of Piaget's theory. By Kendra CHERRY.
2- Periods of child development: Vygotsky's Perspective. By Holbrook MAHN.
3- The transformation of the whole globe into an ESL classroom with collaborative Web 2.0 tools. By E. Yaşar KÜRÜM.