Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. SAEED MEHRPOUR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretmen adaylarında eleştirel ve analitik düşünmeyi geliştirmek
Dersin İçeriği Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı;

Haftalık Ders Konuları

1Introducing Argument (Bowl & Kemp; pp 3-26)
2Language and Rhetoric (Bowl & Kemp;pp-27-54)
3Logic: Deductive Validty (Bowl & Kemp;pp-55-88)
4Logic: Inductive Force (Bowl & Kemp;pp-89-117)
5The Practice of Argument-Reconstruction (Bowl & Kemp;pp-118-168)
6Issues in Argument-Assessment (Bowl & Kemp;pp-169-201)
7Pseudo-reasoning (Bowl & Kemp;pp-202-241)
8Mid-Term
9Truth, Knowledge and Belief (Bowl & Kemp;pp-242-265)
10Questioning Skills (Cooper, pp. 107-118)
11Questioning Skills (Cooper, pp. 119-130)
12Quiz
13Questioning Skills (Cooper, pp. 131-149)
14Revision

Kaynaklar

1- Bowell, T & Kemp, G. (2010). Critical Thinking: A Concise Guide. London: Routledge.
2. Sadker, D., Sadker, M. & Zittleman, K. (2011). "Questioning Skills". In J. M. Cooper (Ed.), Classroom, Teaching Skills (pp. 108-158). Belmont, CA: Wadsworth.