1 | İletişim ve kitle iletişiminin işlevlerinin tartışılması, kitle ve hedef kitle kavramlarının özellikleri |
2 | Okuryazarlık kavramı kapsamında medya okuryazarlığının tanımı, dünyada medya okuryazarlığı hareketine yönelik ilk girişimler |
3 | Medya okuryazarlığının amaç ve hedefleri |
4 | Televizyonun çocuk üzerindeki etkileri, zararlı etkilerden korunma yolları |
5 | Televizyon bağımlılığı ve bağımlılık konusunda alınan önlemler, RTÜK, STK'ların çalışmaları |
6 | Yeni medya geleneksel medya ayrımı, sayısal okuryazarlık |
7 | İnternet bağımlılığı, yeni medyanın gençler üzerindeki olumsuz etkileri internet ve sosyal medyanın yararları |
8 | Dünyada medya okuryazarlığı dersi, örnek uygulamaların incelenmesi |
9 | Türkiye'de medya okuryazarlığı, MEB-RTÜK tarafından hazırlanan ders programı, örnek uygulamaların tartışılması |
10 | Medya okuryazarlığı dersi sınıf içi etkinlik ve uygulamaların tartışılması, özgün ders içeriklerinin hazırlanması konusunda öneriler (gazete dergi örneğinde) |
11 | Medya okuryazarlığı dersi uygulama örnekleri ve çözümlemeler (reklam bağlamında, kadının ve çocuğun temsili, bilinçli tüketim, obezite konularının tartışılması) |
12 | Medya okuryazarlığı hareketinin Türkiye'deki sonuçlarının değerlendirilmesi |
13 | Medya okuryazarlığında "7 Büyük Tartışma" (Renée Hobbs) |
14 | Günümüzde medyanın örgütsel ve ekonomik yapısı bağlamında medya okuryazarlığı hareketine ilişkin gelecek betimlemesi, senaryolar, yaratacı uygulama örneklerinin tartışılması |