Ders Planı / BİLGİSAYARLI GRAFİK TASARIMI UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, çeşitli bilgisayarlı tasarım uygulamalarında, fotoğraf, tipografi ve illüstrasyon gibi çeşitli tasarım unsurlarını kullanarak yaratıcı tasarım çalışmalarını yorumlayarak, gerçekleştirmektir.
Dersin İçeriği İletişim alanına ilişkin farklı ihtiyaçlara göre bilgisayarlı tasarım ortamlarında çeşitli uygulama çalışmalarının nasıl gerçekleştirilmesi, ele alınması gerektiği konularını kapsamaktadır. Bu kapsamda seçilen proje konusu bağlamında çeşitli uygulama çalışmalarını nasıl gerçekleştirileceğine dair teorik bilginin tarif edilmesinden sonra öğrenciler uygulama gerçekleştirir.

Haftalık Ders Konuları

1Vektör tabanlı programların (Adobe illustrator ve FreeHand) temelleri
2Yeni bir döküman ouşturma
3Temel kavramlar ve seçim mantığı
4Çizim araçları
5Çizim araçları
6Grup ve katman mantığı Bilgisayar kullanımı konusunda iş sağlığına dikkat edilmesi gereken konular.
7Metin özellikleri
8Ara Sınav
9Renkler ve desenlerle çalışmak Fırça ve sembol teknikleri
10Resimlerle çalışmak
11Objeleri ölçülendirmek
12Paneller
13Dosya işlemleri
14Görünüm İş Sağlığı ve kaliteye yönelik bilgilerin verilmesi.

Kaynaklar

Uçar, Tevfik Fikret. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitapevi, 2004.
Kınık, Mustafa. Grafik Tasarım & Üretim Teknolojileri. İstanbul: Asil Yayınları, 2005.
Weill, Alain. Grafik Tasarım. İstanbul: YAPI KREDİ YAYINLARI, 2008.
Vit, Armin ve Bryony Gomez-Palacio. Graphic Design, Referenced: A Visual Guide to the Language, Applications, and History of Graphic Design. 2009.
Sherin, Aaris. SustainAble: A Handbook of Materials and Applications for Graphic Designers and Their Clients (Design Field Guide). 2008.