Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders, hedef kitlede istenen algının oluşabilmesi için grafik öğelerin kompozisyonunun, düzenlemesinin nasıl oluşturulması gerektiği, tasarım düşünme becerilerini geliştirmek için basılı ve dijital farklı ortamlarda hangi konulara dikkat edilmesi gerektiği üzerine odaklanmakta ve özgün çeşitli uygulamalar gerçekleştirmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Algı ve algılama kavramı. Algı türleri. Algılamanın örgütleyici işlevleri. Tutum ve algı. Algılama konusuna kuramsal yaklaşımlar.İnsan davranış modelleri. Güdüleyici iletişim ve tutum değişikliği.

Haftalık Ders Konuları

1Algı kavramı ve özellikleri.
2Algı türleri.
3Algılamanın örgütleyici işlevleri: Bir nesne ya da şekil algılanırken, anlamlı hale getirme sonucu, zihin ayrıntılar üzerinde durmaz. Kişini tepkisi bütüne aittir ve toptandır. Bir metin okunurken tek tek kelime ve harfler üzerinde durulmaz. Önemli olan o metnin anlamıdır. Bunu yaparken zihin belirli ipuçlarından yararlanır. Yine melodi dinlerken o melodiyi teşkil eden notalar hiç dikkate alınmaz. Melodi toptan algılanır. Bunu yaparken zihin, gördüğü, işittiği vb şeylerden bir takım anlamlı bütünler oluşturur.
4Algı ve dünya
5Antik dünyada Algı, Aristoteles ve Platon üzerinden algı ve değişim - Ekonomi politik
6Zoon politican kavramı Algılama Faktörleri Algılama Süreci
7ALGISAL SÜRECİ ETKİLEYEN DIŞ ETKENLER :Seçici Dikkat Duyu organlarımız, çevremizde olup bitenlerin büyük bir bölümünü yakalar. Bu süreç içinde bulunulan ortamın fiziksel koşullarına ve görme hassasiyetine göre gerçekleşmektedir. Belleğe giden duyuları işleyip, algı oluşturma kapasitesi son derece sınırlıdır. Uyarıcı miktarı arttıkça anlama, öğrenme içgüdüsüyle seçme zorunluluğu ortaya çıkar.
8Ara Sınav.
9İkonik Dünya ve eski dünyanın dijital çağla birlikte okunması. Petrogliflerden emoji dünyasına ikonlar ve görsel dünya hayali. Plastik algı
10Yapay zekâ (Artificial Intelligence- ve Resim) İşaretler ve Canlandırmalar
11Sanat ve Modernizmde Algı Witgenstein dil algı ve kodlar OUİZ SINAVI
12Propaganda ve Sanatın İdeolojisi Video Art ve Dijital dünya Ressamları Refik Anadol Roi İkeda
13Görsel dil - gelecek algısı ve toplumlar ilişkisi Post- Human Post- Antroposen Çağa giriş ve görsel Algı
14İmge yaratımı ve dijital algının anlatımı Görsel Hikayeleme FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Uçar, Fikret , Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınları, 2004.
İnceoğlu, Metin. Tutum, Algı, İletişim. Ankara: Elips Kitap, 2004.