Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, iletişim tasarımı ve etik alanındaki temel tartışmaların günümüzdeki durumunu tarihsel, kavramsal ve kuramsal gelişimiyle birlikte ele almak, etik kodlar çerçevesinde karar verme süreçlerini öğrenmektir.
Dersin İçeriği İletişim, tasarım etiği kavramı. İletişim etiği konusundaki güncel sorunlar ve bunlara ilişkin çözüm önerileri. İletişim etiği alanında özdenetim ve ortak denetim sistemleri.

Haftalık Ders Konuları

1Tanışma ve Dersin Tanıtımı
2Kavramsal Açıdan Etik ve Ahlak
3Meslek Etiği-İletişim Etiği
4Medya Etiğinin Tarihi Gelişimi-Etik Türleri
5Medya ve Eğitim
6Medya Etiğinin Mesleki Boyutları-Medyanın Etik İlkeleri, Medyada Etik İlkelerin Uygulanmaması Sorunu
7Genel Tekrar
8Vize
9Medyada Etik sorunlar: Görüntü ve Etik, Sanat ve Etik
10Medyada Etik sorunlar: Televizyon Haberciliğinde ve Sinemada Etik
11Quiz
12Medyada Etik sorunlar: Gazetecilikte Etik
13Halkla İlişkiler ve Etik, Reklamcılık ve Etik
14Genel Tekrar

Kaynaklar

Etiğe Giriş, Annemarie Pieper, Ayrıntı Yayınları, 2012

GOOD: an Introduction to Ethics in Graphic Design: Ethics of Graphic Design, ava, 2006, Lucienne Roberts