Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin reklam tasarımına ilişkin kuramsal ve kavramsal temellere dayalı analiz yeteneği ve çoklu bakış açısı kazanmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin, görsel kültür, göstergebilim, görsel retorik ve estetik gibi alanlardan faydalanarak reklam metnini okuyabilmesi ve tasarım sürecinde bu bilgilerden faydalanması gözetilmektedir.
Dersin İçeriği Dersin içeriğinde öğrenciler, reklam tasarım sürecinde sosyo kültürel olguların tasarıma etkisi, hedef kitle analizi, görsel iletişim tasarımına ilişkin kuramsal yaklaşımlara yönelik bilgileri edinirler. Ayrıca, mevcut reklam metinlerinin inceleyerek, çoklu okuma ve eleştirel analiz etme becerisini de kazanırlar.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş dersi, dersin içeriğine ilişkin temel bilgilendirme
2Reklam kavramının çok boyutlu olarak incelenmesi
3Reklamda hedef kitle
4Görsel temsil ve reklam
5Görsel iletişime yönelik kuramsal yaklaşımlar- Görsel retorik
6Görsel iletişime yönelik kuramsal yaklaşımlar- Görstergebilim
7Görsel iletişime yönelik kuramsal yaklaşımlar- Görsel çerçeveleme ve Görsel metafor
8Mevcut reklam örneklerinin analizi
9Vize haftası
10Yaratıcı fikrin görselleştirilmesi
11Öğrenci Sunumları- Reklam analizi
12Öğrenci Sunumları- Reklam analizi
13Öğrenci Sunumları- Reklam analizi
14Final

Kaynaklar

1- Berger, John (1999). Görme Biçimleri. Metis yayıncılık, İstanbul.
2- Williamson, Judith (2001),Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, 1.basım, Ütopya yayınları, Ankara.
2- Barthes, Roland (2005). Göstergebilimsel Serüven, 4.baskı, YKY yayınları, İstanbul.