Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Kültürlerarası iletişimin temel kavramların öğrenilmesi, küreselleşme ve kültürlerarası farklılıkların reklama yansımalarının analiz edilebilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Kültürlerarası iletişim ile ilgili kavramların açıklanması, küreselleşme, ötekileştirme, reklamlarda yer alan kültürel göstergelere ilişkin konuları kapsar.

Haftalık Ders Konuları

1Kültür kavramına ilişkin tanımlar
2Kültürün sınıflandırılması
3Kültürlerarası iletişim tanımı
4Küreselleşme kavramı
5Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim
6Kültürel alanda gerçekleştirilen eleştirel çalışmalar
7Ara sınav
8Kültürlerarası iletişim ve reklam ilişkisi
9Farklı ülkelerin kültürel değerlerinin irdelenmesi
10Reklamda kullanılan kültürel göstergelerin örneklerle incelenmesi
11Reklamda kullanılan kültürel göstergelerin örneklerle incelenmesi
12Öğrenci sunumları
13Öğrenci sunumları
14Genel teorik değerlendirme

Kaynaklar

1-Bauman, Zygmunt. Küreselleşme, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 2010.

2 -Küçükerdoğan, Rengin. Reklamda Kültürlerarasılık: Reklam İletişiminde Yerel Küresel Göstergeler. İstanbul: Es Yayınları, 2009.

3-Çelik, Candan. Uluslarası Reklamcılıkta Kültürün Etkileri.İstanbul: İstanbul Üniversitesi Basımve yayınevi Müdürlüğü,2005.

4- Mora, Necla. Kültürlerarası İletişim Bağlamında İnsana Dair Duygular ve Ritüeller. İstanbul: Nobel akademik yayıncılık, 2011.